Vi välkomnar våra nya hästar till stallet. Holiday, 5år e. Algot-Be my Guest xx Carl, 6år e. Carlo Bank-Cosheen Thyme
Author: Ida
I helgen har vår fina ungponny gjort sina första Lb-starter för att kunna kvala till ung-ponny SM. Hon och Emelie gjorde tre starter, alla i Lb och dom skötte sig jättebra. Vi är stolta över vår lilla stjärna.
Lillebror är ny i stallet. Jättesnygg kille med fin stam, vi har även haft hans tre äldre bröder på utbildning/inridning tidigare. Alla har varit mycket fina hästar med superbra temperament. Han är 7år, Hip Hop-Cortez-Leuthen, ca 163cm hög och ädel.
1:maj tävling i Hultsfred med Duwall, Dior och Sune, alla hästarna hoppade felfritt! Duwall vann sin klass 110 cm efter att ha gjort en väldigt snabb och bra omhoppning. Dior debuterade på tävlingsbanan i vår ägo och hon uppförde sig väldigt bra. Även vår ponny Sune var på plats och hoppade felfritt med Emelie i sadeln.
Hästarna har hoppat fantastiskt bra under alla tre dagar på våra regional/nationella tävlingar. Indi felfri och 5.e placerad i sin 130-debut! Duwall felfri och 3:e placerad i Fredagens 110. Zinfandel hoppade felfritt i lag-klassens 120cm. Wera hoppade felfritt i 1m.
Dior är vår nya häst. Hon är 9år e.Goodtimes-Emilion-Burggraaf. Vår fina Wera är såld men vi är glada för att hon stannar i stallet och önskar såklart hennes nya ägare Eva lycka till med denna fina häst.
Indi och Zinfi har varit och tävlat i Eksjö. Indi hoppade felfritt var 11:de placerad i 120cm klassen. Zinfi hade lite otur och fick med sig sista hindret och fick 4fel.
Peppe är såld och vi önskar henne lycka till i sitt nya hem.
Nu har fyra av våra hästar startat tävlingssäsongen. Zinfandel som inte har tävlat på nästan ett år gick ut som sista staren i Vikbolandets stora 120-klass och Vann! Duwall började året med att gå in som reserv i Mantorp för Västerviks Elit-lag och hoppade för första gången en 130cm inomhus, vilken har självklart gjorde väldigt bra. Indi har hoppat…
Välkommen till oss Peppe. Hon är 7år och en cob. Grundutbildad och snäll.
